tirsdag 26. august 2014

Korfu - 6 dager i august

Jeg tok med begge mine to store barn en tur til Korfu. Det regnet her sørpå da jeg bestilte turen.... Sommeren og varmen kom uka etterpå og jeg tør nesten si at vi var bittelitt lei av sol og hete da vi reiste.
Men det ble en fin og avslappende tur til Kavos, som ligger ganske langt sør på øya.


Vi hadde leilighet på bakkeplan. Ingen luksus, men et sted å 'kræsje'. Nærme bassenget og stranden og ca 20 min å gå inn til Kavos by. Helt greit! Ungene var happy for at vi ikke bodde inni byen, for der var det stress og nattstøy (les Fyllefest hele natten)


Jonas og jeg tok en gåtur til en Klosterruin litt opp i fjellet over Kavos. Selvfølgelig fordi det var en cache der jeg ville finne og Jonas ville følge med. Koselig.

Cachen er funnet og loggen signert *fornøyd*, ser du :)


Største utfordringen på turen var ikke å finne cachen, men å dukke under alle de store edderkoppene som hang i toppen av trærne på veien til og fra klosteret :/  Guffent, men Jonas gikk med en kjepp over hode og fanget alt som kom for nære topplokket. Jadda!





På toppen av klippen ved klosteret

Et par dager senere gikk vi til en litt øde strand. Ikke mange turister der, men mye veps og en deilig strand og nydelig vann!


 Den ensomme stranden var lang, mange senger var ledige gjennom dagen.


 Jeg måtte klatre litt på kalksteinsfjellet for å få bilde av denne blomsten


Fant hjertesteiner, de ble med meg hjem
Lena og mitt fotspor


Vi reiser gjerne tilbake til en Gresk øy snart.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar