lørdag 21. juni 2014

Herstadhei og Villingstadåsen i Røyken

Røyken er upløyd mark for meg, men takket være Geocaching, får man jo en grunn til å dra ut på tur på nye, ukjente steder.

På Herstadhei ligger ei turisthytte 343 moh, opprinnelig oppført i 1947. Siden er den oppgradert og påbygd og i helgene fra august til snøen kommer, er det servering her.

Flott utsikt

Idag var det ingen her, bare bikkja og meg... og en syklist!

Langs stien på vei hit, er det satt opp en rekke med morsomme, små skilt. Kunstneren bak dem er Turid Dahl. Jeg tror jeg har knipset nesten alle (misset elgen, vet jeg)

Så følger et bilderas av malt skilt *hehe*













Sant, dem var koselige?

Når man går med kamera, er det mangt som kan fange øyet. Denne rare fluen "tittet" plutselig på meg! Sett noe så rart?  Det er en Humlebille som koser seg på en Flekkmarihånd. Vakker blomst og artig flue.



Myrullen, derimot, så mer stusselig ut. Det har nok vært tørt på myrene her de siste ukene.


 På Villingstadåsen var det også en flott utsikt, mot Drammen. Blokkene på Strøtvet syns veldig godt.


En flott tur på tilsammen drøye 14 km, tenker jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar